さいごの日曜日

Suomen elämani viimeinen päivä kävin Myylmäenkirkossa. Koska ystäväni asuu sen lähellä. Olen käynyt siinä viime maaliskuussa. Tosi kaunis kirkko. Sitten söimme lounasta ystävän kotona ja ajoin autolla metsälle. Kun kavelimme metsässä, sanoin että "En halua palata Japaniin". Sitten ystäväni vastasi että "Älä itke! Olet Suomessa nyt vielä".

DSC01956.jpg

フィンランド生活最後の日。ミュールマキ教会の近くに住んでいるお友達の家へ行きました。去年の3月に教会へ行ったときも案内してもらったのですが、あの時は全然フィンランド語が話せなくて…英語で説明してもらったのを覚えています。日曜礼拝の後、彼女の家でランチをいただき森へお散歩に行きました。

DSC01963.jpg
DSC01966.jpg

紅茶のカップが1番古いタイプの刻印のパラティーシでした。けど、裏側の写真撮るのを忘れてしまった…

DSC01971.jpg

森を歩いている時にふと悲しくなって泣きそうな顔をしていたら、友達が「まだフィンランドにいるんだから泣かないの!」と笑っていました。彼女とはフィンランド語、時々英語の会話なので最終日にたくさんフィンランド語が話せて本当に楽しかったです。