フィンランドのオシャレな人が集まる場所

Viime viikonloppuna kävin Habitaressa ystävän kanssa, koska hän sai liput kaveriltaan. Mutta ennen sitä, olimme kirpputorille pain joka oli sisustus bloggaajen kirpputori. Siellä oli paljon ihmisia jotka ovat aika huoliteltuita. Kun näin yhden myymälän, ihastui pieneen söpöön säilytyspussiin. Silloin luulin että, se on liian paljon minulle, joten menin katsomaan toista myymälää. Mutta ajattelin yksi hetki, sitten ostin sitä. Kahviajan jälkeen ollaan Habitaressa. Siellakin oli paljon ihmisia ja ihania muotoilua, en ostanut mitään. Tunsin hienoa että Himmeen lamppua, Anni Pitkäjärven hyllyä ja Saana ja Ollin tuoteita. Minulla on Saana ja Ollin kassi jonka ostin elokuussa.

先週末、ハビタレを見に行く前にフィンランドのインテリアブロガー主催のフリーマーケットを覗きに行きました。※ハビタレのレポートは「フィンランドのかわいい生活」にアップしてます。

始まる30分後についたものの、すでに長蛇の列が!

フィンランドでもブロガーさんはすごい影響力を持っているんですね。インスタグラムもされている方が多いのですが、みんなとっても素敵な写真をアップされてます。もちろん会場内も人でいっぱい!しかしながら、お客さんもお店の人もみんなかなりお洒落なんです。フィンランドのお洒落な人たちはココにいたのか…普段町を歩いていてもお洒落な人ってほとんどいないのでちょっと感動しました。笑

フリマと言っても自分でデザインした商品を販売している方も多くて、クリエイターズマーケットっぽさもありました。テイストとしては似た感じが多かったかな…?

そして、私ももちろん買い物をしてしまいました。ポリエステルで出来た小さなカゴです。ちょっと高かったので最初はやめようかな〜と思ったのですが、一周してもう一度お店に戻った時に欲しい柄が残っていたので買ってしまいました。ちょうどゴミ箱を探していたので…

ラミネート加工してるので汚れにくいよ〜とのこと。若手デザイナーさんの作品はちょっと高くても買わないとね!